وضعیت – حالت تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تیم ملی فوتبال ساحلی ایتالیا

وضعیت – حالت: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تیم ملی فوتبال ساحلی ایتالیا tim meli Football saheli iran varzeshi-Football bein – tim meli Football saheli italiya

گت بلاگز اخبار اجتماعی ایجاد نظام تضمین کیفیت در مدارس ، استقرار تدریجی رتبه‌بندی معلمان از سال آینده

وزیر آموزش و پرورش به پرسش‌هایی اطراف توزیع نیروی انسانی، وقت اجرای طرح رتبه بندی معلمان، ارتقای معیشت فرهنگیان، هدایت تحصیلی، استقرار عدالت آموزشی و تکمیل برنا

ایجاد نظام تضمین کیفیت در مدارس ، استقرار تدریجی رتبه‌بندی معلمان از سال آینده

استقرار تدریجی رتبه بندی معلمان از سال آینده/ ایجاد نظام تضمین کیفیت در مدارس

عبارات مهم : آموزش

وزیر آموزش و پرورش به پرسش هایی اطراف توزیع نیروی انسانی، وقت اجرای طرح رتبه بندی معلمان، ارتقای معیشت فرهنگیان، هدایت تحصیلی، استقرار عدالت آموزشی و تکمیل برنامه درس ملی پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، محمد بطحایی در گفت وگوی خاص خبری شبکه دوم سیما با بیان اینکه کوچکترین اتفاق در نظام آموزشی به یکباره در میلیون ها خانواده ایرانی اثر می گذارد، گفت: تحولات باید با کار کارشناسی و علم کافی صورت بگیرد و جسارت و خطرپذیری هم در آن وارد شود.

ایجاد نظام تضمین کیفیت در مدارس ، استقرار تدریجی رتبه‌بندی معلمان از سال آینده

وی افزود: زیرنظام برنامه درسی در سند تحول بنیادین، جزو نخستین زیر نظام هایی بود که تهیه شد. برنامه درس ملی چارچوب روشنی جهت برنامه های درسی ما مبتنی بر سند تحول مشخص کرده است و لوازم مورد نیاز جهت اجرای برنامه در این زیرنظام آمده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از برنامه درس ملی را اجرا کرده ایم و امسال هم کتب پایه یازدهم آماده شدند و شهریور عرضه می شوند گفت: همه مختصات درس ملی پیاده نشده هست. تحول در محتوا و متن برنامه درسی و کم کردن تکیه بر محفوظات را طبق برنامه درس ملی دنبال می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به پرسش‌هایی اطراف توزیع نیروی انسانی، وقت اجرای طرح رتبه بندی معلمان، ارتقای معیشت فرهنگیان، هدایت تحصیلی، استقرار عدالت آموزشی و تکمیل برنا

بطحایی با اشاره به اینکه چهار مقطع سه ساله در برنامه درس ملی تصویب شده است هست، راجع به اجرای “نظام دوری” در مدارس ابتدایی عنوان کرد: نظام دوری از توصیه های برنامه درس ملی بود و سلسله نکات تربیتی را مورد توجه قرار داد بر این مبنا که دانش آموز سه سال با یک معلم همراه باشد. این قانون در بعضی مدارس اجرا شد ولی در بعضی دیگر به علت نبود امکانات اجرا نشد.

وی همچنین راجع به نظامات مالی و منابع انسانی سند تحول بنیادین و در نهایت وقت تکمیل نظام رتبه بندی معلمان اظهار کرد: برنامه ششم توسعه مشخصا بر رتبه بندی تاکید کرده و تکلیفی بر دوش دولت و وزارتخانه قرار داده شده است هست. زیربنای رتبه بندی نظام سنجش صلاحیت های حرفه ای است و باید ابتدا آن را تعریف و مستقر کنیم که پیش نیازهایی مورد نیاز دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دکتر دانش آشتیانی پیش نویس مربوط را تهیه و مقدمات را انجام دادند و امیدوارم با توجه به موکدات قانونی و پیگیری های نمایندگان مجلس بتوانیم در ماههای آتی پیش نویس را آماده و در قالب لایحه به مجلس ارسال کنیم. امیدوارم این لایحه بتواند التزام میان صلاحیت های حرفه ای و نظام پرداخت را برقرار کند. اگر این التزام نباشد نیروی انسانی انگیزه چندانی نخواهد داشت.

ایجاد نظام تضمین کیفیت در مدارس ، استقرار تدریجی رتبه‌بندی معلمان از سال آینده

وی در خصوص وقت اجرای رتبه بندی گفت: امیدوارم با ارائه لایحه و تصویب آن یک بار جهت هر لحظه دغدغه همکارانی که مانند من سی و اندی سال در آموزش و پرورش بودند برطرف شود و نظام علمی و سازماندهی شده است داشته باشیم. تصور نمی کنم از حیث منابع مالی دچار مسئله شویم، لیکن دولت به شدت بر آن تاکید دارد. اگر در موعد مقرر پیش نویس را آماده کنیم شاید از سال آینده بتوانیم رتبه بندی را به تدریج مستقر کنیم.

وی در پاسخ به اینکه برداشت هایی مبنی بر اینکه انگیزه ای جهت ورود اشخاص نخبه به آموزش و پرورش وجود ندارد و اغلب دانش آموزان به مدرسه علاقه مند نیستند گفت : یک مدرسه زمانی مدرسه مطلوبی خواهد بود که تجهیزات استاندارد و نیروی انسانی کاربلد و با انگیزه داشته باشد. از سوی دیگر ما جامعه ذینفعانی داریم که از ما توقعاتی دارند. به عبارتی به عنوان موسسه آموزشی مشتری هایی داریم که دانش آموزان و اولیا هستند و آنها در بعضی مواقع از کیفیت کار ما راضی نیستند و در وقت عضویت هم انتقاد دارند و مصادیق دیگر نارضایتی وجود دارد. جمع این دو مولفه، نظام تضمین کیفیت است که از برنامه های ما در چهار سال آینده است.

وزیر آموزش و پرورش به پرسش‌هایی اطراف توزیع نیروی انسانی، وقت اجرای طرح رتبه بندی معلمان، ارتقای معیشت فرهنگیان، هدایت تحصیلی، استقرار عدالت آموزشی و تکمیل برنا

بطحایی تاکید کرد: اگر مدارس دولتی دارای نظام تضمین کیفیت شوند باید بتوانند در قبال امکانات ارائه شده است پاسخگو باشند. اگر این نظام طراحی و مستقر شود می تواند نقاط قوت و ضعف را مشخص کند.

وی راجع به استقرار عدالت آموزشی در کشور عنوان کرد: یکی از شاخص هایی که در نظام آموزشی همه کشورها مورد استفاده قرار می گیرد شاخص وقت دسترسی برابر هست. این شاخص در برنامه ریزی آموزشی نشانگری است که دایم می گوید فاصله بین دانش آموزی که در منطقه مرفه تحصیل می کند با دانش آموز منطقه محروم چقدر است؟ اگر این فاصله در آموزش عمومی زیاد شود زنگ خطر جدی هست. باید ریشه های توسعه نیافتگی را در آموزش و پرورش جست و جو کرد.

ایجاد نظام تضمین کیفیت در مدارس ، استقرار تدریجی رتبه‌بندی معلمان از سال آینده

وزیر آموزش و پرورش راجع به توزیع نیروی انسانی نیز اظهار کرد: امسال و سال آینده با مشکلی جهت پذیرش نیرو و تعادل جنسیتی مواجه نخواهیم شد ولی از سال بعد حتما باید پذیرش ما متناسب با نیاز باشد. سال آینده در دوره فنی و کاردانش که سه ساله می شوند نیاز ما به شدت به هنرآموز افزوده خواهد شد. مذاکرات کارشناسی را با شرکت اداری استخدامی جهت حفظ این تناسب خواهیم داشت.

وی راجع به حضور در اینترنت اظهار کرد: دنیای امروز اجازه نمی دهد کسی اهل اینترنت نباشد. به عنوان کسی که باید دائم در فضای تعاملی میان یک میلیون و 700 هزار پرسنل فرهیخته باشد در اینترنت حضور دارم.

وزیر آموزش و پرورش از بکارگیری روش های تربیتی سنتی در مدارس انتقاد کرد و گفت: اگر به عنوان مربی تربیتی بخواهم از روشی که در دهه 60 و 70 استفاده می کردم، استفاده کنم حتما معلم ناکارآمدی خواهم بود. مدرسه ای موفق است که شرایط تازه را درک کند و مطابق با آن عمل کند. امروز دانش آموزان ما نیاز دارند بیاموزند چگونه خود را در برابر تهدیداتی که بخش عمده ای از آن از اینترنت بر می آید از خود محافظت کنند.

وی افزود: اگر کماکان یک کارشناس اصرار کند که طبق مدل گذشته برنامه ریزی درسی انجام دهد نتیجه آن می شود که امروز در مدارس اتفاق افتاده است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش راجع به هدایت تحصیلی و اقبال به سمت رشته هایی چون علوم تجربی عنوان کرد: مدیریت کردن میل به و اقبال به سمت رشته ها از دست ما خارج هست، لیکن خانواده ها اوضاع بیرون و اشتغال را در نظر می گیرند. در اینجا آمایش حرف و مشاغل را باید مورد توجه قرار دهیم.

بطحایی افزود: به عنوان یک معلم نمی توانم دانش آموزم را مجبور کنم حتما به رشته خاصی برود، ولی می توانم زمینه رغبت را در او ایجاد کنم. نقش ما هدایت و راهنمایی است و نمی شود اجبار کرد ولو اینکه در برنامه توسعه جهت ما شاخص تعریف کرده باشند.

وی با بیان اینکه اگر دولت نتواند رغبت ایجاد کند نمی تواند دانش آموز را به زور به رشته ای بفرستد گفت: در قالب فوق برنامه و برنامه های درسی رسمی تلاش می کنیم زمینه مورد نیاز را جهت گرایش فرزند ها به سمت رشته های فنی ایجاد کنیم.

بطحایی به برنامه های خود جهت ارتقای معیشت شاغلان و بازنشستگان آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده معلمین در هیأت دولت وظیفه دارم تلاش کنم شأن معلمان را اصلاح دهم و امیدوارم نخستین مجرای آن طرح رتبه بندی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین مسیر تحول در آموزش و پرورش را ترسیم کرده هست، گفت: در برنامه ارائه شده است به مجلس بخش اول مبتنی بر تحول محتوای دروس هست. متاسفانه تکیه بر محفوظات شرایط سردی را در فضای آموزشی ایجاد کرده است.

واژه های کلیدی: آموزش | آموزشی | برنامه | سال آینده | برنامه ریزی | اخبار اجتماعی


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz